Cadangan vitamin Shaklee bagi mengelakkan keguguran

Bismillah....

Multivitamin
Sebagai asas keperluan kepada keperluan badan untuk multivitamin dan mineral

Folik Asid
Folik asid sgt penting bagi wanita yg pernah mengalami keguguran. Homocysteine ialah sejenis asid amino yg boleh menyebabkan kerosakan oada lapisan dalam salur darah. Kadar homocysteine(asid amino) yang tinggi dijumpai pada wanita mengalami keguguran berulang kali. Asid folik dan vitamin B12 dapat mengawal homocysteine ini. Selain drpd itu, asid folik dapat mencegah spina bifida.

Vitamin E dan Selenium
Dapat membantu mencairkan darah dan menghalang pembekuan darah.
Para penyelidik mendapati, wanita yg keguguran memiliki kadar selenium yg rendah berbanding wanita yg tidak keguguran. Selenium ialah sejenis antioksida yg kuat dan dapat mencegah perpecahan kromosom dan kerosakan DNA iaitu punca keguguran dan kecacatan pada kelahiran. Selenium juga amat penting untuk pembentukan sperma yg sihat.

Zinc
Zinc paling banyak dijumpai dalam sperma. Jumlah yg mencukupi diperlukan bagi membina lapisan luar dan ekor sperma. Oleh itu, memang jelas zinc sangat diperlukan bagi menghasilkan sperma yg sihat.
Zinc juga ialah komponen material  genetik yang penting. Kekurangan zinc boleh mengakibat perubahan pada kromosom suami/isteri yg boleh membawa kepada keguguran.
 Zinc juga memainkan peranan yg penting dalam pembahagian sel. Jika anda faham bagaimana fetus terbentuk daripada telur dan sperma, anda akan tahu betapa pentingnya pembahagian sel. Kerana itu, zinc yg mencukupi amat penting ketika persenyawaan.

Co-Enzyme Q10
Amat penting utk proses penghasilan tenaga dan metabolik karbohidrat yg normal. Wanita yg memiliki kadar CoQ10 yg rendah, berisiko untuk mengalami keguguran. CoQ10 juga ialah sejenis antioksida. Oleh itu, ia amat baik untuk melindungi sperma daripada kerosakan. Sperma yg rosak atau tidak normal boleh membawa kepada keguguran.
CoQ10 banyak didapati pada bahagian antara kepala dan ekor sperma, yg memberi tenga untuk sperma bergerak dan lain2. Oleh itu, CoQ10 memainkan peranan penting dalam motility sperma.

Omega 3 Fatty Acids

Asid lemak ini sangat penting utk sistem peranakan dan fungsi hormone yg sihat, menghalang pembekuan darah yg tidak normal dan mengawal inflamasi yg mungkin boleh menyebabkan keguguran. Ia juga sangat penting bagi kaum lelaki kerana air mani mengandungi prostaglandin yg dihasilkan oleh asid lemak ini. Sperma yg tidak berkualiti, tidak normal, motility tidak baik atau bilangan sperma rendah tidak mengandungi kadar prostaglandin yg mencukupi.

Set Mengelakkan Keguguran Shaklee
Wanita
- Vitalea Iron
- Zinc
- Omega Guard
- Vita E 
- BComplex

Lelaki
- CoQHealth
- Zinc
- Vita E

Hubungi saya untuk konsultasi
sms/whatsapp: 0194587610

No comments :

Post a Comment