CADANGAN SET KESUBURAN SHAKLEE UNTUK LELAKI

Bismillah...

Asyik cerita pasal kaum wanita je, jangan ingat kaum lelaki tak perlukan supplemen. Peranan sperma sama pentingnya dengan peranan ovulasi.


Zinc Complex
---------------
Zinc paling banyak dijumpai dalam sperma. Jumlah yg mencukupi diperlukan bagi membina lapisan luar dan ekor sperma. Oleh itu, memang jelas zinc sangat diperlukan bagi menghasilkan sperma yg sihat.

Zinc juga memainkan peranan yg penting dalam pembahagian sel. Jika anda faham bagaimana fetus terbentuk daripada telur dan sperma, anda akan tahu betapa pentingnya pembahagian sel. Kerana itu, zinc yg mencukupi amat penting ketika persenyawaan.

Vita E Complex dengan Selenium
--------------------------------------
Vitamin E penting untuk kesuburan dan sistem reproduksi bukan sahaja lelaki, tetapi juga wanita. Ia juga dapat meningkatkan mobiliti sperma(sperm motility)

Selenium ialah sejenis antioksida yg kuat dan dapat mencegah perpecahan kromosom dan kerosakan DNA iaitu punca keguguran dan kecacatan pada kelahiran. Selenium juga amat penting untuk pembentukan sperma yg sihat.

Co-Enzyme Q10
-------------------
Amat penting utk proses penghasilan tenaga dan metabolik karbohidrat yg normal. Wanita yg memiliki kadar CoQ10 yg rendah, berisiko untuk mengalami keguguran. CoQ10 juga ialah sejenis antioksida. Oleh itu, ia amat baik untuk melindungi sperma daripada kerosakan. Sperma yg rosak atau tidak normal boleh membawa kepada keguguran.

CoQ10 banyak didapati pada bahagian antara kepala dan ekor sperma, yg memberi tenaga untuk sperma bergerak dan lain proses. Oleh itu, CoQ10 memainkan peranan penting dalam motility sperma.

Hubungi saya untuk mengetahui set mana yg sesuai utk anda atau suami anda.
PM : https://www.facebook.com/messages/vitaminkesuburan
SMS/Whatsapp: 0194587610






No comments :

Post a Comment