Mengatasi Masalah Keputihan Pada Wanita

Bismillah....

Keputihan atau "vaginal discharge" atau "cervical mucus (CM)" ialah cecair atau lendiran yang keluar dari vagina. Ia sebenarnya memainkan peranan yang penting kepada sistem reproduksi wanita. Melalui keputihan inilah segala bakteria dan sel mati akan dibawa keluar dari vagina dan rahim kita. Ia juga memastikan vagina kita ni bersih dan bebas daripada jangkitan. Kepekatan dan kuantiti keputihan yang keluar berubah-ubah sepanjang kitaran haid, seperti dinyatakan dalam gambar di bawah.



KEPUTIHAN YG MERBAHAYA

Keputihan itu normal selagi ia jernih/berwarna putih, takda berbau dan vagina tak gatal/sakit. Yang jadi masalah ialah apabila keputihan berwarna kuning/hijau/coklat dan berbau hanyir. Ini menandakan keputihan itu tidak normal dan terdapat masalah lain yg menyebabkan ia berlaku. Antara sebab-sebab ia berlaku:
  • Penggunaan antibiotik atau steroid
  • Bacterial vaginosis (bagi mereka yang mengandung)
  • Pil kawalan kehamilan
  • Kanser servik
  • Chlamydia atau gonorrhea 
  • Diabetes
  • Jangkitan yis
Jika tidak dirawat keputihan ini, jangkitan tadi boleh merebak dan menyebabkan pelvis kita sakit(pelvic pain) atau Pelvic Inflammatory Disease. Apabila ini berlaku, ia mungkin boleh menyebabkan KETIDAKSUBURAN jika dibiarkan terlalu lama. Di mana peluang untuk mengandung akan terjejas. 

Ramai pengguna Shaklee Alfalfa Complex berjaya mengubati masalah keputihan mereka secara langsung mahupun tidak langsung. Permulaannya, mereka ambil Alfalfa untuk menggalakkan penghasilan susu badan (milk booster) tapi masalah keputihan pun hilang juga. Yang penting Shaklee Alfalfa Complex ini dijamin selamat dan telah menjalani pelbagai ujian klinikal. Shaklee Alfalfa ni diformulasi pada tahun 1950an. Dah lebih setengah abad pun umurnya. Jom tengok testimoni pengguna Shaklee Alfalfa Complex:




Shaklee Alfalfa terdapat dalam dua size - Large(700biji) dan Small(330 biji)
Sangat BERBALOI sebab satu botol besar boleh bertahan hampir 4 bulan.

MAHU ORDER SHAKLEE ALFALFA?
sms/whatsapp/telegram: 0194587610

No comments :

Post a Comment